Kalendarium

Czwartek, 2018-10-18

Imieniny: Hanny, Klementyny

Statystyki

  • Odwiedziny: 128319
  • Do końca roku: 74 dni
  • Do wakacji: 246 dni

6-latki

 

W ciągu całego roku dążymy do tego, by dziecko:

  • było samodzielne w ubieraniu i rozbieraniu się (odwraca ubranie na prawą stronę, zapina guziki, sznuruje buty, wiąże kokardkę, zasuwa suwak)
  • w prawidłowy sposób korzystało z zabawek i narzędzi
  • przestrzegało zasad bezpieczeństwa
  • dbało o ład i porządek w swoim otoczeniu i w miejscu pracy, sprzątało po skończonej pracy
  • dbało o zabawki i przedmioty w sali
  • kierowało się przyjętymi zasadami
  • właściwie zachowywało się na placu zabaw i przestrzegało zasad bezpieczeństwa
  • przełamywało własną nieśmiałość
  • przestrzegało praw kolegów
  • potrafiło nawiązać kontakt z rówieśnikami i z nauczycielem
  • umiało pracować w zespole
  • wykonywało zadania zgodnie z poleceniem
  • potrafiło uszanować cudzą odmienność i być tolerancyjnym
  • prawidłowo reagowało na pozytywne i negatywne uwagi
  • brało udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • chętnie uczestniczyło w rozmowach
  • słuchało tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • przestrzegało zasad kolejności wypowiadania się
  • swobodnie wypowiadało się na różne tematy
  • posiadało bogaty zasób słów, który używa w mowie
  • potrafiło stosować poprawnie formy fleksyjne odmieniających się części mowy
  • potrafiło zadać pytanie, potrafiło prowadzić dialog, formułowało dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
  • rozwiązywało i układało zagadki
  • potrafiło wycinać z papieru gotowe elementy, łączyło je według wzoru
  • uczyło się słów i melodii piosenki, śpiewało piosenkę
  • umiało bawić się przy muzyce, reagowało na zmiany w muzyce, potrafiło określić nastrój muzyki
  • rysowało po śladzie
  • umiało poprawnie wykonać ćwiczenie graficzne
  • odtwarzało elementy literopodobne
  • kolorowało obrazki, zachowując granice konturów
  • wykazywało płynność i dokładność ruchu ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych
  • używało form grzecznościowych (dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję)
  • samodzielnie wykonywało czynności higieniczne (używało papieru toaletowego, spuszczało po sobie wodę, myło i wycierało ręce, nie bawiąc się przy tym, nie chlapiąc wodą, odkręcało i zakręcało wodę)
  • chętnie uczestniczyło w rozmowach tematycznych, nie odbiegając zbytnio od tematu
  • uczyło się wierszy i piosenek na pamięć

Karty do pracy z dzieckiem (polonistyczne, matematyczne, sylabizuję i czytam oraz spostrzegawczość) do pobrania >>> link <<<

 

PAŹDZIERNIK

Poznawane literki: o, O, a, A, e, E oraz liczby 1, 2, 3 

1. Krąg tematyczny: Taniec jesiennych kolorów.
2. Krąg tematyczny : " Książka kucharska prosto z natury" 
 
Wiersz do nauczenia
 
Liście
Wietrzyk chodzi po ogródku,
strąca złote liście.
Wietrzyk gra, a one tańczą, raźno zamaszyście.
          Szur,szur,szur, szur,
          szu, szu, szu!
Lecą, lecą liście z drzewa 
żółte i czerwone,
kręcą, kręcą się w powietrzu, 
w tę i w tamtą stronę.
          Szur,szur,szur, szur,
          szu, szu, szu!
Wietrzyk  chodzi po ogródku,
 Do tańca je prosi,
" Tańczcie! Tańczcie! Słonko świeci,
 wiatr listki roznosi.
          Szur,szur,szur, szur,
          szu, szu, szu!
To podlecą, to opadną, 
Spłoszoną gromadą, 
Aż bezsilne i omdlałe 
Pokotem się kładą. 
         
 
 Maria Gerson- Dąbrowska