Kalendarium

Środa, 2018-12-12

Imieniny: Ady, Aleksandra

Statystyki

  • Odwiedziny: 133803
  • Do końca roku: 19 dni
  • Do wakacji: 191 dni

5 latki

 

W ciągu całego roku dążymy do tego, by dziecko:

  • było samodzielne w ubieraniu i rozbieraniu się (odwraca ubranie na prawą stronę, zapina guziki, sznuruje buty, wiąże kokardkę, zasuwa suwak)
  • w prawidłowy sposób korzystało z zabawek i narzędzi
  • przestrzegało zasad bezpieczeństwa
  • dbało o ład i porządek w swoim otoczeniu i w miejscu pracy, sprzątało po skończonej pracy
  • dbało o zabawki i przedmioty w sali
  • kierowało się przyjętymi zasadami
  • właściwie zachowywało się na placu zabaw i przestrzegało zasad bezpieczeństwa
  • przełamywało własną nieśmiałość
  • przestrzegało praw kolegów
  • potrafiło nawiązać kontakt z rówieśnikami i z nauczycielem
  • umiało pracować w zespole
  • wykonywało zadania zgodnie z poleceniem
  • potrafiło uszanować cudzą odmienność i być tolerancyjnym
  • prawidłowo reagowało na pozytywne i negatywne uwagi
  • brało udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • chętnie uczestniczyło w rozmowach
  • słuchało tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • przestrzegało zasad kolejności wypowiadania się
  • swobodnie wypowiadało się na różne tematy
  • posiadało bogaty zasób słów, który używa w mowie
  • potrafiło stosować poprawnie formy fleksyjne odmieniających się części mowy
  • potrafiło zadać pytanie, potrafiło prowadzić dialog, formułowało dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
  • rozwiązywało i układało zagadki
  • potrafiło wycinać z papieru gotowe elementy, łączyło je według wzoru
  • uczyło się słów i melodii piosenki, śpiewało piosenkę
  • umiało bawić się przy muzyce, reagowało na zmiany w muzyce, potrafiło określić nastrój muzyki
  • rysowało po śladzie
  • umiało poprawnie wykonać ćwiczenie graficzne
  • odtwarzało elementy literopodobne
  • kolorowało obrazki, zachowując granice konturów
  • wykazywało płynność i dokładność ruchu ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych
  • używało form grzecznościowych (dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję)
  • samodzielnie wykonywało czynności higieniczne (używało papieru toaletowego, spuszczało po sobie wodę, myło i wycierało ręce, nie bawiąc się przy tym, nie chlapiąc wodą, odkręcało i zakręcało wodę)
  • chętnie uczestniczyło w rozmowach tematycznych, nie odbiegając zbytnio od tematu
  • uczyło się wierszy i piosenek na pamięćW Wsień:

Karty do pracy z dzieckiem (polonistyczne, matematyczne, sylabizuję i czytam oraz spostrzegawczość) do pobrania >>> link <<<

 

Listopad

1. Odkrywam świat wokół mnie

2. Moja Ojczyzna - Polska

3. Dawniej i dziś

4. Podróżujemy w dawne czasy