Kalendarium

Czwartek, 2018-10-18

Imieniny: Hanny, Klementyny

Statystyki

  • Odwiedziny: 128330
  • Do końca roku: 74 dni
  • Do wakacji: 246 dni

5 latki

 

W ciągu całego roku dążymy do tego, by dziecko:

  • było samodzielne w ubieraniu i rozbieraniu się (odwraca ubranie na prawą stronę, zapina guziki, sznuruje buty, wiąże kokardkę, zasuwa suwak)
  • w prawidłowy sposób korzystało z zabawek i narzędzi
  • przestrzegało zasad bezpieczeństwa
  • dbało o ład i porządek w swoim otoczeniu i w miejscu pracy, sprzątało po skończonej pracy
  • dbało o zabawki i przedmioty w sali
  • kierowało się przyjętymi zasadami
  • właściwie zachowywało się na placu zabaw i przestrzegało zasad bezpieczeństwa
  • przełamywało własną nieśmiałość
  • przestrzegało praw kolegów
  • potrafiło nawiązać kontakt z rówieśnikami i z nauczycielem
  • umiało pracować w zespole
  • wykonywało zadania zgodnie z poleceniem
  • potrafiło uszanować cudzą odmienność i być tolerancyjnym
  • prawidłowo reagowało na pozytywne i negatywne uwagi
  • brało udział w organizowanych zajęciach ruchowych – wykonuje ćwiczenia według instrukcji słownej i pokazu
  • chętnie uczestniczyło w rozmowach
  • słuchało tekstów literackich i chętnie wypowiada się na ich temat
  • przestrzegało zasad kolejności wypowiadania się
  • swobodnie wypowiadało się na różne tematy
  • posiadało bogaty zasób słów, który używa w mowie
  • potrafiło stosować poprawnie formy fleksyjne odmieniających się części mowy
  • potrafiło zadać pytanie, potrafiło prowadzić dialog, formułowało dłuższe, wielozdaniowe wypowiedzi
  • rozwiązywało i układało zagadki
  • potrafiło wycinać z papieru gotowe elementy, łączyło je według wzoru
  • uczyło się słów i melodii piosenki, śpiewało piosenkę
  • umiało bawić się przy muzyce, reagowało na zmiany w muzyce, potrafiło określić nastrój muzyki
  • rysowało po śladzie
  • umiało poprawnie wykonać ćwiczenie graficzne
  • odtwarzało elementy literopodobne
  • kolorowało obrazki, zachowując granice konturów
  • wykazywało płynność i dokładność ruchu ręki w trakcie wykonywania ćwiczeń grafomotorycznych
  • używało form grzecznościowych (dzień dobry, do widzenia, proszę, przepraszam, dziękuję)
  • samodzielnie wykonywało czynności higieniczne (używało papieru toaletowego, spuszczało po sobie wodę, myło i wycierało ręce, nie bawiąc się przy tym, nie chlapiąc wodą, odkręcało i zakręcało wodę)
  • chętnie uczestniczyło w rozmowach tematycznych, nie odbiegając zbytnio od tematu
  • uczyło się wierszy i piosenek na pamięćW Wsień:

Karty do pracy z dzieckiem (polonistyczne, matematyczne, sylabizuję i czytam oraz spostrzegawczość) do pobrania >>> link <<<

 

Wrzesień

1. Przyjaciele z przedszkola

 

2. Jesteśmy bezpieczni

 

3. Razem się bawimy

 

4. Różni ludzie - to my

Październik

1. Pani Jesień i jej wspaniałe stroje

 

2. Co nam jesień w koszach niesie?

 

3. Uczymy się dbać o swoje zdrowie

4. Niezwykły rytm przyrody

 

Piosenka dla 5-latków na październik

 

Pani Jesień

 

  1. Kto chodzi dziś po lesie?

La, la, la, la, la, la.

To piękna Pani Jesień:

Kapelusz z liści ma.

            Listeczków kolorowych,

            złocistych i brązowych,

            czerwonych koralików

            kapelusz ma bez liku.

  1. Kto chodzi dziś po lesie?

La, la, la, la, la, la.

To piękna Pani Jesień:

W koszyku dary ma.

            Żołędzi i kasztanów,

            jabłuszek pięć rumianych

i grzybków – borowików

kapelusz ma bez liku.

  1. Kto chodzi dziś po lesie?

La, la, la, la, la, la.

To piękna Pani Jesień:

Piosenki dla nas ma.

            Deszczowe, nastrojowe,

            wesołe, przebojowe.

            w jesiennym notesiku

            piosenek ma bez liku.